השר לוין לחרדים: "נמשיך לעמוד יחד מאחורי הרפורמה"

המהדורה המרכזית 1 Comment on השר לוין לחרדים: "נמשיך לעמוד יחד מאחורי הרפורמה"

שר המשפטים יריב לוין דוחה ב'מהדורה המרכזית' את הטענות על העברת הרפורמה: "לא חושב שיש אדם הגון ורציני אחד שמאמין שעשינו טעות, ברפורמה ובדרך. השמאל היה מפגין בכל מקרה, ובמחשכים לא היינו מצליחים". על היועמ"שית: "מצב הזוי: היועמ"שית מצטרפת לעותרים נגד הממשלה. כרגע לממשלה אין שום ייצוג וזה זועק לשמיים"

יריב לוין צילום: פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התראיין ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והתייחס לדיווחים האחרונים על מתווה פשרה חדש שמציע הנשיא הרצוג: "מציע לא להתרשם מכל הדיווחים הכוזבים. יש לנו כל כך הרבה עניינים לעסוק בהם מלבד הרפורמה. אין שום דבר חדש ובוודאי לא בישיבה האחרונה. אני לא בטוח שהמתווה החדש מגיע מהנשיא. ובכל מקרה העמדה שלי ברורה: צריך שינוי מקיף במערכת המשפט ולא להנציח את המצב הנוכחי בה המערכת סגורה בפני האזרחים ושולטת על בחירתם. המאבק שלנו הוא לא רק על מינויים בבית המשפט אלא על צביון המדינה היהודית והשוויונית. שאזרחים יקבלו את מה שהם הצביעו בקלפי".

השר לוין הודף את הטענות על אופן הצגת הרפורמה: "בכל דרך שהיינו פועלים בוועדה היינו נתקלים במחאת השמאל. אבל אני בחרתי לפעול בשקיפות ולהישאר נאמן למה שהבטחתי לפני הבחירות. אם היינו פועלים במחשכים גם לא היינו מצליחים. אני לא חושב שיש אדם הגון ורציני אחד שמאמין שאנחנו עושים טעות, ברפורמה ובדרך. הציבור החרדי נרמס ע"י בג"צ שפוסק שוב ושוב נגד אמונתם. יש לנו ערכים משותפים אמיתיים עם החרדים וזה מאבק משותף של כולנו. גם ללא הרפורמה החרדים היו חוטפים את האש מהתקשורת, על חוק הגיוס ועל תקציבים. אני מציע לכולנו להתאחד ולעבוד ולעמוד יחד".

ולסאגת היועמ"שית בהרב מיארה שממשיכה בקו לעומתי מול הממשלה: "אין לי עניין אישי מול היועמ"שית. רק עכשיו היא יצאה נגד השרים אמסלם וקרעי, זו שגיאה רוחבית. דווקא בגלל שהיא מונה ע"י הממשלה הקודמת חובה עליה לתת לנו ייעוץ אמיתי ונכון נטול פניות. היא אומרת רק מה אסור בלי לתת פתרונות חוקיים. היועמ"שית מצטרפת לעותרים נגד הממשלה וזה מצב הזוי. כרגע לממשלה אין שום ייצוג וזה זועק לשמיים. דרך המלך הוא לא החלפת היועצת אלא שהיא תתחיל לתת שירות לממשלה הנבחרת והמכהנת".

ולסיום, מתייחס שר המשפטים לנסיונות הידברות ופשרה מול האופוזיציה: "מהיום שהצגתי את הרפורמה אני קורא שוב ושוב לראשי האופוזיציה לבוא ולדבר. הם מסרבים אפילו להיפגש. אם יש רצון טוב ניתן להגיע להסכמות אבל עד כה לא קיבלנו בדל של הסכמה לפשרה. בני גנץ מארח את אבו מאזן אצלו בבית אבל מסרב לקבל אותי במשרד וזה אבסורד שאסור לו להימשך".

האזינו



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה שכתוב זה לא מה שהוא אמר. "אני לא חושב שיש אדם הגון ורציני אחד שמאמין שאנחנו עושים טעות, ברפורמה ובדרך" זה שיבוש בוטה שכל מי שהקשיב לדברים יודע שלא נאמר, לוין אמר משפט דומה אבל בקשר להאשמות כאילו הוא והרפורמה הם האשמים בהסתה נגד הציבור החרדי – ובאמת כל אדם הגון ורציני יודה שאין שום קשר.
    הנציגים החרדים לא לקחו שום חלק בעמל סביב הרפורמה – שאמנם חשובה לציבור החרדי לא פחות אבל לא הובלה על ידם, הם השאירו הכל ללוין ולא טרחו אפילו לגבות אותו בשום צורה. נתנו לו לעשות את העבודה השחורה ולספוג את כל האש, כשהם שומרים (בחכמה) על מרחק ביטחון. גם הציבור החילוני לא רואה בהם חלק מהרפורמה. ולא בגלל ההתנגדות לרפורמה יש (והייתה ותהיה) הסתה נגדנו, אלא להפך: אפילו עם הרפורמה שמסיטה את עיקר תשומת הלב ואנרגיות השנאה וההסתה לכיוון לוין ושות', עדיין לא שוכחים שם את מי באמת שונאים, ממי באמת מפחדים, כי הילד החרדי ובחור הישיבה הם אלה שמפריעים להם באמת יותר מכל – ולא יעזור שום דבר…